Home

Meest gestelde vragen over inloggen

Waarom krijg ik een foutmelding bij het inloggen?
Je kunt een foutmelding krijgen als je inlogt met een verkeerd wachtwoord, internetproblemen of een storing. Controleer je gegevens, je verbinding of probeer opnieuw in te loggen via een andere browser.

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als je, je wachtwoord bent vergeten kun je onder de login mogelijkheid klikken op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul hier je e-mailadres in (dit is vaak ook je gebruikersnaam) en je ontvangt van ons een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Wat kan ik doen als SDU mijn e-mail niet herkend bij ‘wachtwoord vergeten’?
Controleer of je het ingevulde e-mailadres correct is, dit kan bijvoorbeeld door te controleren of je andere e-mails van OpMaat eerder hebt ontvangen.
Ontvang je persoonlijke attenderingen op een ander e-mailadres? Dan is het mogelijk dat dat jouw account gekoppeld is aan dat e-mailadres.


Geen e-mail ontvangen na het kiezen van 'Wachtwoord vergeten'?
Het is mogelijk dat mail gezien wordt als spam, controleer hier voor ook altijd je spam- of junk mailbox. Het kan enkele minuten duren voordat de e-mail met een wachtwoordreset link aankomt.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
In de meeste gevallen is je gebruikersnaam hetzelfde als je e-mailadres. Lukt het ook niet om daarmee in te loggen? Controleer of de combinatie van je wachtwoord en e-mail juist zijn of kies wachtwoord vergeten.

Inloggen via IP-herkenning
Afhankelijk van je abonnement is het ook mogelijk dat je automatisch wordt ingelogd op basis van een IP-herkenning. Wanneer je op basis van IP-herkenning inlogt is dit te herkennen aan het 'kantoor' icon rechtsboven inbeeldt. Via IP-herkenning zijn de persoonlijke functionaliteiten, leeslijsten en attenderingen niet beschikbaar. Voor deze functionaliteiten is een persoonlijke inlog vereist.